ANALIZA
MESAJULUI MILENAR EXPRIMAT DE EA
https://ro.wikipedia.org/wiki/Camil_Petrescu#/media/Fi%C8%99ier:Camil_Petrescu.jpg
https://ro.wikipedia.org/wiki/Camil_Petrescu#/media/Fi%C8%99ier:Camil_Petrescu.jpg
CAMIL PETRESCU
Radio
PAS în DOI
24
ianuarie 2018 · Pitești, Argeș ·
POEZIE
GENIALĂ!
Poezia
lui Camil Petrescu
*În
numai "câteva strofe" - marele scriitor Camil Petrescu face PORTRETUL
nației noastre !!!
Camil
Petrescu (n. 22 aprilie 1894 — d. 14 mai 1957) a fost un romancier, dramaturg,
doctor în filozofie, nuvelist și poet.
El pune
capăt romanului tradițional și rămâne în literatura română, în special, ca
inițiator al romanului modern.
Nicolae
Manolescu scria că “Întreaga poetică a romanului camil-petrescian exprimă renunțarea curajoasă
la iluzia cunoașterii
absolute a omului”.*
ZEFLEMEAUA,
de CAMIL PETRESCU Motto: “Românii e deştepţi!”
https://fr.wikipedia.org/wiki/Fille_de_Ja%C3%AFre#/media/Fichier:R%C3%A9surrection_de_la_fille_de_Jairus,_par_Gustave_Dor%C3%A9.jpg
Învierea fiicei lui Iair
https://fr.wikipedia.org/wiki/Fille_de_Ja%C3%AFre#/media/Fichier:R%C3%A9surrection_de_la_fille_de_Jairus,_par_Gustave_Dor%C3%A9.jpg
Învierea fiicei lui Iair
Când va veni sfârşitul lumii,
Românii nu vor fi atenţi
Iisus a spus: “Talita kumi”*
Dar nu pentru inconştienţi.
* Mat. (9:18–26); Marc. (5:21–43); Luca (8:40–56).
II
Iar Ziua Domnului, ca hoţul,
În miez de noapte va sosi,
Femeia va dormi, iar soţul,
Reviste porno va citi.
Iar Ziua Domnului, ca hoţul,
În miez de noapte va sosi,
Femeia va dormi, iar soţul,
Reviste porno va citi.
III
N-avem
conştiinţa tragediei
Şi totul luăm “à la légere”
Noi, campionii băşcăliei,
Am compromis orice mister.
Şi totul luăm “à la légere”
Noi, campionii băşcăliei,
Am compromis orice mister.
IV
“Lasă, că merge şi aşa!”
Trădăm la primul colţ de stradă
Şi-apoi încălecăm pe-o şa.
Emblema Partidului Comunist Român
V
Senzaţia
e de plutire
De infinit paraşutism
Noi am făcut mişto subţire
Şi de marxism, şi de fascism.
De infinit paraşutism
Noi am făcut mişto subţire
Şi de marxism, şi de fascism.
https://it.wikipedia.org/wiki/Svastica#/media/File:Roundel_of_the_Latvian_Air_Force_until_1940_border.svg
Simbolul nazismului
Simbolul nazismului
Ce
Decebal şi Burebista?
Ce patriotul cărturar?
Trăiască Miţa Biciclista
Şi berea rece la pahar!
Ce patriotul cărturar?
Trăiască Miţa Biciclista
Şi berea rece la pahar!
https://ro.wikipedia.org/wiki/Decebal#/media/Fi%C8%99ier:Decebal's_portrait.png
Regele Daciei Decebal
Regele Daciei Decebal
VII
Mitică
veşnic să trăiască
Şi noi pe lângă el, noroc!
Filozofia chelnărească
E tot pe loc, pe loc, pe loc!
Şi noi pe lângă el, noroc!
Filozofia chelnărească
E tot pe loc, pe loc, pe loc!
VIII
Întreaga
drojdie se scurse
Din mahalale de Fanar
Şi-n loc să fim un roib de curse
Noi am ajuns din cal – măgar.
Din mahalale de Fanar
Şi-n loc să fim un roib de curse
Noi am ajuns din cal – măgar.
IX
Pe
primul loc e-njurătura
Ea pentru toate e un leac
Simţi cum îţi umple toată gura
O moştenim din veac în veac.
Ea pentru toate e un leac
Simţi cum îţi umple toată gura
O moştenim din veac în veac.
X
Noi “facem”
şi “băgăm” de-a valma
Noi suduim neîncetat
Iar la acest popor, sudalma
E o religie de stat.
Noi suduim neîncetat
Iar la acest popor, sudalma
E o religie de stat.
XI
La treburile
serioase
Noi nu ne concentrăm destul
Avem o somnolenţă-n oase**
Şi-o zeflemea de prost fudul.
Noi nu ne concentrăm destul
Avem o somnolenţă-n oase**
Şi-o zeflemea de prost fudul.
https://es.wikipedia.org/wiki/Francisco_de_Goya#/media/Archivo:Museo_del_Prado_-_Goya_-_Caprichos_-_No._43_-_El_sue%C3%B1o_de_la_razon_produce_monstruos.jpg
Capriciul nr. 43, “Somnul rațiunii naște
monștri ” (Muzeul Prado)
XII
Ceac-pac!
Dar la reluări de faze
Parcă ne mai trezim puţin
N-avem profil de kamikaze
Tiparul nostru-i byzantin.
Parcă ne mai trezim puţin
N-avem profil de kamikaze
Tiparul nostru-i byzantin.
https://es.wikipedia.org/wiki/Kamikaze#/media/Archivo:Kamikaze_hits_USS_Columbia_(CL-56)_in_Lingayen_Gulf_on_6_January_1945_(NH_79450).jpg
XIII
Apocalipsa
furtunoasă
Îi sperie pe pământeni…
Pe noi nu ne-o găsi acasă –
Vom fi la meci, sau la pomeni.
Îi sperie pe pământeni…
Pe noi nu ne-o găsi acasă –
Vom fi la meci, sau la pomeni.
Aceasta,
poate, ne e soarta
S-o tragem şi pe asta-n piepţi
N-aveţi decât să-nchideţi poarta
Dacă tot face ea pe moarta…
XV
Hai, că românii e deştepţi!
S-o tragem şi pe asta-n piepţi
N-aveţi decât să-nchideţi poarta
Dacă tot face ea pe moarta…
XV
Hai, că românii e deştepţi!
ANALIZA
ESENȚEI MESAJULUI
Introspecția
psihologică îl conduce pe autor până la prototipul strămoșului românilor,
evocat în lucrarea “ ETIOPIENII
ÎN DACIA PREISTORICĂ ” a cărei primă parte am publicat-o tot pe acest blog la
data de marți, 26 martie 2019.
Etiopienii sunt arabi ai vechiului regat din Saba. Ei sunt urmașii lui Avraam prin Ismael, primul său născut însă NELEGIIM.
Ordinea în care Facerea ne descrie destinul lui Ismael pe tarâm românesc, începe cu legătura fratelui său cosanguin, Isaac: “ Iar Sarra a zis: "Râs mi-a pricinuit mie Dumnezeu; că oricine va auzi aceasta, va râde!"” (Fac. 21: 6).
O primă cheie geografică o reprezintă aici sinonimul bunei dispoziții evocate de Sarra și anume bucuria, cu derivatul ei București, locul natal al poetului Camil Petrescu.
9. “Văzând însă Sarra că fiul egiptencii Agar, pe care aceasta îl născuse lui Avraam, râde de Isaac, fiul ei,
10. A zis către Avraam: "Izgoneşte pe roaba aceasta şi pe fiul ei, căci fiul roabei acesteia nu va fi moştenitor cu fiul meu, Isaac!"
11. Şi s-au părut cuvintele acestea lui Avraam foarte grele pentru fiul său Ismael.
12. Dumnezeu însă a zis către Avraam: "Să nu ţi se pară grele cuvintele cele pentru prunc şi pentru roabă; toate câte-ţi va zice Sarra, ascultă glasul ei; pentru că numai cei din Isaac se vor chema urmaşii tăi.
13. Dar şi pe fiul roabei acesteia îl voi face neam mare, pentru că şi el este din sămânţa ta". (Fac. 21: 9 - 13).
Aceeași temă a lipsei respectului determină condițiile vitrege de naștere a primului copil nelegitim al lui Avraam:
“7. Şi a găsit-o îngerul Domnului la un izvor de apă în pustiu, la izvorul de lângă calea ce duce spre Sur.
8. şi i-a zis îngerul Domnului: "Agar, slujnica Saraii, de unde vii şi unde te duci?" Iar ea a răspuns: "Fug de la faţa Saraii, stăpâna mea".
9. Şi îngerul Domnului i-a zis iarăşi: "Întoarce-te la stăpâna ta şi te supune sub mâna ei!"
10. Apoi i-a mai zis îngerul Domnului: "Voi înmulţi pe urmaşii tăi foarte tare, încât nu se vor putea număra din pricina mulţimii.
11. Iată, tu ai rămas grea - îi zise îngerul Domnului - şi vei naşte un fiu şi-i vei pune numele Ismael, pentru că a auzit Domnul suferinţa ta.
12. Acela va fi ca un asin sălbatic între oameni; mâinile lui vor fi asupra tuturor şi mâinile tuturor asupra lui, dar el va sta dârz în faţa tuturor fraţilor lui".
13. Şi a numit Agar pe Domnul, Cel ce-i grăise, cu numele acesta: Ata-El-Roi (care se tâlcuieşte: Tu eşti Dumnezeu atotvăzător), căci zicea ea: "N-am văzut eu, oare, în faţă pe Cel ce m-a văzut?"
14. De aceea se numeşte fântâna aceasta: Beer-Lahai-Roi (care se tâlcuieşte: Izvorul Celui viu, Care m-a văzut), şi se află între Cadeş şi Bared.
15. După aceea a născut Agar lui Avram un fiu şi Avram a pus fiului său, pe care i-l născuse Agar, numele Ismael.
16. Avram însă era de optzeci şi şase de ani când i-a născut Agar pe Ismael”. (Fac. 16: 7 - 16).
Tot kabbala ebraică precizează identitatea celui ce face aceste dezvăluiri prin intermediul Dumnezeului atoatevăzător:
Toponimul “Sur” cu care se încheie versetul 7, scris în ebraica veche, se scrie SR respectiv Raus ca nume de familie avându-și originea tot în cartea Facerea, de unde am început acest studiu.
La nivelul al II-lea de dezocultare, inițiala S evocă viitorul regat Saba, ce va fi condus de unul dintre regii evocați în următorul verset:
“ Iată, te-am ascultat şi pentru Ismael, şi iată îl voi binecuvânta, îl voi creşte şi-l voi înmulţi foarte, foarte tare; doisprezece voievozi se vor naşte din el şi voi face din el popor mare”. (Fac. 17: 20).
Etiopienii sunt arabi ai vechiului regat din Saba. Ei sunt urmașii lui Avraam prin Ismael, primul său născut însă NELEGIIM.
Ordinea în care Facerea ne descrie destinul lui Ismael pe tarâm românesc, începe cu legătura fratelui său cosanguin, Isaac: “ Iar Sarra a zis: "Râs mi-a pricinuit mie Dumnezeu; că oricine va auzi aceasta, va râde!"” (Fac. 21: 6).
O primă cheie geografică o reprezintă aici sinonimul bunei dispoziții evocate de Sarra și anume bucuria, cu derivatul ei București, locul natal al poetului Camil Petrescu.
9. “Văzând însă Sarra că fiul egiptencii Agar, pe care aceasta îl născuse lui Avraam, râde de Isaac, fiul ei,
10. A zis către Avraam: "Izgoneşte pe roaba aceasta şi pe fiul ei, căci fiul roabei acesteia nu va fi moştenitor cu fiul meu, Isaac!"
11. Şi s-au părut cuvintele acestea lui Avraam foarte grele pentru fiul său Ismael.
12. Dumnezeu însă a zis către Avraam: "Să nu ţi se pară grele cuvintele cele pentru prunc şi pentru roabă; toate câte-ţi va zice Sarra, ascultă glasul ei; pentru că numai cei din Isaac se vor chema urmaşii tăi.
13. Dar şi pe fiul roabei acesteia îl voi face neam mare, pentru că şi el este din sămânţa ta". (Fac. 21: 9 - 13).
Aceeași temă a lipsei respectului determină condițiile vitrege de naștere a primului copil nelegitim al lui Avraam:
“7. Şi a găsit-o îngerul Domnului la un izvor de apă în pustiu, la izvorul de lângă calea ce duce spre Sur.
8. şi i-a zis îngerul Domnului: "Agar, slujnica Saraii, de unde vii şi unde te duci?" Iar ea a răspuns: "Fug de la faţa Saraii, stăpâna mea".
9. Şi îngerul Domnului i-a zis iarăşi: "Întoarce-te la stăpâna ta şi te supune sub mâna ei!"
10. Apoi i-a mai zis îngerul Domnului: "Voi înmulţi pe urmaşii tăi foarte tare, încât nu se vor putea număra din pricina mulţimii.
11. Iată, tu ai rămas grea - îi zise îngerul Domnului - şi vei naşte un fiu şi-i vei pune numele Ismael, pentru că a auzit Domnul suferinţa ta.
12. Acela va fi ca un asin sălbatic între oameni; mâinile lui vor fi asupra tuturor şi mâinile tuturor asupra lui, dar el va sta dârz în faţa tuturor fraţilor lui".
13. Şi a numit Agar pe Domnul, Cel ce-i grăise, cu numele acesta: Ata-El-Roi (care se tâlcuieşte: Tu eşti Dumnezeu atotvăzător), căci zicea ea: "N-am văzut eu, oare, în faţă pe Cel ce m-a văzut?"
14. De aceea se numeşte fântâna aceasta: Beer-Lahai-Roi (care se tâlcuieşte: Izvorul Celui viu, Care m-a văzut), şi se află între Cadeş şi Bared.
15. După aceea a născut Agar lui Avram un fiu şi Avram a pus fiului său, pe care i-l născuse Agar, numele Ismael.
16. Avram însă era de optzeci şi şase de ani când i-a născut Agar pe Ismael”. (Fac. 16: 7 - 16).
Tot kabbala ebraică precizează identitatea celui ce face aceste dezvăluiri prin intermediul Dumnezeului atoatevăzător:
Toponimul “Sur” cu care se încheie versetul 7, scris în ebraica veche, se scrie SR respectiv Raus ca nume de familie avându-și originea tot în cartea Facerea, de unde am început acest studiu.
La nivelul al II-lea de dezocultare, inițiala S evocă viitorul regat Saba, ce va fi condus de unul dintre regii evocați în următorul verset:
“ Iată, te-am ascultat şi pentru Ismael, şi iată îl voi binecuvânta, îl voi creşte şi-l voi înmulţi foarte, foarte tare; doisprezece voievozi se vor naşte din el şi voi face din el popor mare”. (Fac. 17: 20).
Plasarea versetului conținând informații despre originea biologică a strămoșului
fondator al etiopienilor din Etiopia fericită (numele antic predacic al Daciei), la sfârșitul catrenului VIII și începutul catrenului IX, coincide și cu intervalul normal de naștere, adică de 9 luni!
https://ro.wikipedia.org/wiki/Georg_Wilhelm_Friedrich_Hegel#/media/Fi%C8%99ier:Hegel_portrait_by_Schlesinger_1831.jpg
https://ro.wikipedia.org/wiki/Georg_Wilhelm_Friedrich_Hegel#/media/Fi%C8%99ier:Hegel_portrait_by_Schlesinger_1831.jpg
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Există inclusiv o abordare filozofică în prezenta poezie genială, prin evocarea marxismului ce s-a folosit ca ideologie de o dialectică preluată ca sistem de la Georg Wilhelm Friedrich Hegel. Se impune o observație fundamentală și anume că Hegel a fost un filozof german, principal reprezentant al idealismului în filozofia secolului al XIX-lea. În mod firesc, dialectica hegeliană n-ar fi trebuit să fie compatibilă cu una materialistă. Cu toate acestea, sistemul hegelian a fost atât de perfect, încât a permis o abordare perfectă inclusiv în cazul unei poziții filozofice aflate la antipodul gândirii hegeliene. Din acest motiv, marxiștii au recunoscut că dialectica marxistă este una hegeliană cu “picioarele ridicate-n sus”.
Pentru acest studiu dedicat ramurii regale descendente din David, am pornit de la termenul “naștere”, inclus într-o grilă, în vederea numerotării literelor și a identificării poziției inițialei D în acest context: N 10 A 2 Ș 16 T 17 E 13 R 6 E 15. Observăm că intenția poetului în cadrul acestui verset scos din ansamblul tuturor catrenelor, este de a atrage atenția din perspectiva științei numerologiei, asupra consoanei D și a numărului 14. Consoana “D” prin simetrizarea textului cu număr impar, are deasupra vocala “i” și în stânga vocala “a”.
“Aşadar, toate neamurile de la Avraam până la David sunt paisprezece; şi de la David până la strămutarea în Babilon sunt paisprezece; şi de la strămutarea în Babilon până la Hristos sunt paisprezece neamuri. (Mat. 1: 17). Dar prezentând astfel lucrurile, o legătură tainică unește linia Basarabilor de linia regală a lui David!...
Aplicând un al doilea grad de dezocultare, anume înregistrarea consoanelor din acest text, conform scrierii ebraice, avem o nouă soluție:
“Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase.” (Ap. 10: 18).
Există inclusiv o abordare filozofică în prezenta poezie genială, prin evocarea marxismului ce s-a folosit ca ideologie de o dialectică preluată ca sistem de la Georg Wilhelm Friedrich Hegel. Se impune o observație fundamentală și anume că Hegel a fost un filozof german, principal reprezentant al idealismului în filozofia secolului al XIX-lea. În mod firesc, dialectica hegeliană n-ar fi trebuit să fie compatibilă cu una materialistă. Cu toate acestea, sistemul hegelian a fost atât de perfect, încât a permis o abordare perfectă inclusiv în cazul unei poziții filozofice aflate la antipodul gândirii hegeliene. Din acest motiv, marxiștii au recunoscut că dialectica marxistă este una hegeliană cu “picioarele ridicate-n sus”.
ULUITOAREA INTUIȚIE A
POETULUI CU PRIVIRE LA NUMĂRUL 14!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
H
|
A
|
I
|
C
|
Ă
|
R
|
O
|
M
|
Â
|
N
|
I
|
|
2
|
|
|
|
6
|
|
|
|
1
|
|
I
|
E
|
D
|
E
|
Ș
|
T
|
E
|
P
|
Ț
|
I
|
!
|
|
5
|
|
7
|
3
|
4
|
7
|
|
|
|
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
|
Pentru acest studiu dedicat ramurii regale descendente din David, am pornit de la termenul “naștere”, inclus într-o grilă, în vederea numerotării literelor și a identificării poziției inițialei D în acest context: N 10 A 2 Ș 16 T 17 E 13 R 6 E 15. Observăm că intenția poetului în cadrul acestui verset scos din ansamblul tuturor catrenelor, este de a atrage atenția din perspectiva științei numerologiei, asupra consoanei D și a numărului 14. Consoana “D” prin simetrizarea textului cu număr impar, are deasupra vocala “i” și în stânga vocala “a”.
Regele David cântând la harpă
“Aşadar, toate neamurile de la Avraam până la David sunt paisprezece; şi de la David până la strămutarea în Babilon sunt paisprezece; şi de la strămutarea în Babilon până la Hristos sunt paisprezece neamuri. (Mat. 1: 17). Dar prezentând astfel lucrurile, o legătură tainică unește linia Basarabilor de linia regală a lui David!...
Aplicând un al doilea grad de dezocultare, anume înregistrarea consoanelor din acest text, conform scrierii ebraice, avem o nouă soluție:
H
|
C
|
R
|
M
|
N
|
D
|
Ș
|
T
|
P
|
Ț
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
“Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase.” (Ap. 10: 18).
Dacă
vrem să ne verificăm soluția găsită, avem la dispoziție numele dinastiei
Basarab, ce urmează a-l identifica în poezie, înregistrând în mod cursiv
fiecare dintre literele constitutive ale acesteia:
I “Noi,
campionii 1băşcăliei,
II 2Am 3compromis orice mister.
II 2Am 3compromis orice mister.
III 4Avem o scuză de faţadă:
IV “Lasă, că 5merge şi 6aşa!”
V Trădăm la primul colţ de stradă
VI Şi-apoi încălecăm pe-o şa.
IV “Lasă, că 5merge şi 6aşa!”
V Trădăm la primul colţ de stradă
VI Şi-apoi încălecăm pe-o şa.
VII
Senzaţia e de plutire
VIII De infinit paraşutism
IX Noi am făcut mişto 7subţire”
VIII De infinit paraşutism
IX Noi am făcut mişto 7subţire”
Vedem că la versetul nr. 6 este
vorba despre șa, un obiect ce face parte din echipamentul calului dar și al
măgarului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu