joi, 14 mai 2015

LACRIMILE DIDACTICE ALE PĂRINTELUI ARSENIE BOCA


LACRIMILE DIDACTICE ALE PĂRINTELUI 

ARSENIE BOCA


http://www.crestinortodox.ro/biserica-lume/biserica-sfantul-apostol-andrei-patras-67710.html
Biserica Sfantul Apostol Andrei - Patras  Domnul nostru IIsus Hrstos


https://www.google.ro/searchq=viper%C4%83+foto&espv=2&biw=819&bih=514&tbm=isch&imgil=34_nULjny6NKmM%253A%253BfMuB1XoT4YhnhM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fen.wikipedia.org%25252Fwiki%25252FVipera_ursinii&source=iu&pf=m&fir=34_nULjny6NKmM%253A%252CfMuB1XoT4YhnhM%252C_&usg=__K6LW8hMAvqotY_7DT6e_qG8kMg4%3D&ved=0CDcQyjc&ei=dalUVfLPAsj6UMnigeAN#imgrc=34_nULjny6NKmM%253A%3BfMuB1XoT4YhnhM%3Bhttp%253A%252F%252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252Fd%252Fd6%252FVipera_ursinii_macrops.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fen.wikipedia.org%252Fwiki%252FVipera_ursinii%3B1001%3B747

  vipera

«Eram cu Părintele Arsenie şi l-am întrebat: „Ce să facem Părinte, că acum este foarte rău”. Părintele zice: „Va veni şi mai rău”. Zic: „Parcă toate sunt otrăvite. Nici nu ne mai vine să mâncăm”. „Mă, faceţi semnul sfintei cruci pe tot ce mâncaţi: apă, ceai, cafea, prăjitură, fructe, băutură, mâncare, pâine. De ar fi dat chiar şi cu otravă, Sfânta Cruce anulează tot ce este otrăvit”. (Maria Matronea, Sibiu)»

Lecția predată de părintele Arsenie Boca era menționată de Sfântul Evanghelist Luca, doctor de maserie:
3.  “Şi strângând Pavel grămadă de găteje şi punându-le în foc, o viperă a ieşit de căldură şi s-a prins de mâna lui.
4.   Şi când locuitorii au văzut
vipera atârnând de mâna lui, ziceau unii către alţii: Desigur că ucigaş este omul acesta, pe care dreptatea nu l-a lăsat să trăiască, deşi a scăpat din mare.
5.   Deci el, scuturând vipera în foc, n-a pătimit nici un rău.
6.   Iar ei aşteptau ca el să se umfle, sau să cadă deodată mort. Dar aşteptând ei mult şi văzând că nu i se întâmplă nimic rău, şi-au schimbat gândul şi ziceau că el este un zeu.” (Faptele Apostolilor 28: 3-6).




Luca Evanghelistul
Åhus kyrka-17.jpg   Sfântul Evanghelist Luca

Pictură din sec. al XVII-lea în hol la kyrka Sankta Maria din Åhus (Suedia)
Date importante
NăscutData Necunoscută, Antiohia (în prezent Turcia)
Decedatcca. 84 d.Hr. sau 30 noiembrie 60,Boeotia sau Patras (în prezent Grecia)
Venerat/ă înBiserica OrtodoxăBiserica Catolică,Biserica CoptăBiserica Luterană
Rămășițe pământeștiBiserica Sf. Andreas, Patras, Grecia
Sărbătoare18 Octombrie
ÎnsemneCrucea în "X"
PatronajeRomâniaGreciaScoțiaRusia
Alte informațiiÎnsoțitorul Sf. Apostol Pavel
Luca



Evangelistul (în ebraică : לוקא, alfabetizat: 

Luka, Louka; în greacă ΛουκάςLoukás

este unul dintre cei patru evangheliști, fiind

 considerat de către tradiția creștină 

autorul Evangheliei după Luca și a 

cărții Faptele Apostolilor. Era discipol al lui 

Pavel din Tars. El este menționat în trei din

Epistolele lui Pavel inclusiv în Coloseni unde 

este descris de apostol ca „prietenul nostru

 drag, doctorul”.[1][2][3] 

http://www.crestinortodox.ro/biserica-lume/biserica-sfantul-apostol-andrei-patras-67710.html


Biserica Sfantul Apostol Andrei - Patras   Biserica Sf. 

Andreas, Patras, Grecia



Părinții Bisericii timpurii ca Ieronim și Eusebiu

 au revendicat că el este autorul Evangheliei 

după Luca și a cărții Faptele Apostolilor și 

acesta este punctul de vedere al 

creștinismului tradițional în prezent.

Lui i se atribuie în mod tradițional Evanghelia 


Sfântul Evanghelist Luca ar fi murit în anul 150 

d.Hr. în Theba(Egipt). Simbolul lui Luca este 

un taur înaripat. El ar proveni din Antiohia (

Siria). După Hieronimus, Luca ar fi fost 

contemporan al apostolului Pavel, lucru

 contestat de ultimele cercetări. Luca era

 medic.

http://www.crestinortodox.ro/biserica-lume/biserica-sfantul-apostol-andrei-patras-67710.html
Biserica Sfantul Apostol Andrei - Patras  Biserica Sf. 

Andreas, Patras, Grecia - interior


Nu există niciun izvor istoric de încredere 

care să arate că autorul Evangheliei după 


Luca s-ar fi numit în mod real Luca, 

evanghelia sa fiind publicată în mod anonim:


[4][5][6][7][8][9][10][11][12]
„Ceea ce cei mai mulți nu-și dau seama este că titlurile lor au fost adăugate ulterior de creștini din secolul al II-lea, la decenii întregi după ce aceste cărți fuseseră scrise, pentru a putea pretinde că ele au fost scrise de apostoli. De ce ar fi făcut asta creștinii? Amintiți-vă discuția anterioară asupra formării canonului Noului Testament: numai cărțile care erau apostolice puteau fi incluse. Ce trebuia atunci făcut cu evangheliile care erau citite și larg acceptate ca autorități în timp ce fuseseră scrise în mod anonim, cum a fost cazul celor patru evanghelii din Noul Testament? Ele trebuiau asociate cu apostoli pentru a putea fi incluse în canon, așa că le-au fost atașate nume de apostoli.[13]
http://www.crestinortodox.ro/biserica-lume/biserica-sfantul-apostol-andrei-patras-67710.html
Biserica Sfantul Apostol Andrei - Patras   Biserica Sf. 

Andreas, Patras, Grecia - cupola

Bart D. EhrmanTruth and Fiction in The Da Vinci Code: A Historian Reveals What We Really Know about Jesus, Mary Magdalene, and Constantine.

Autorul acestei scrieri nu a fost martor la 

viața lui Isus și nici măcar nu susține că 

descrie în evanghelie evenimente la care ar 

fi fost martor:[6][14][15]
„Ele nu pretind că ar fi fost scrise de martori la viața lui Isus, iar istoricii au recunoscut de mult că ele au fost produse de creștini din a doua sau a treia generație, trăind în alte țări decât Isus (și Iuda), vorbind o limbă diferită (greacă în loc de aramaică), trăind în circumstanțe diferite și adresându-se unui public diferit.[15]
Bart D. EhrmanThe lost Gospel of Judas Iscariot: a new look at betrayer and betrayed.

Biografie

http://ro.wikipedia.org/wiki/Luca_Evanghelistul#/media/File:Brooklyn_Museum_-_Saint_Luke_(Saint_Luc)_-_James_Tissot.jpg
  Sfântul Evanghelist Luca  James Tissot Brooklyn Museum

Orontes[16][17][18][19][20][21], se știe că nu 
era iudeu, și a fost chemat când Pavel s-a
separat de cei circumciși (tăiați 

împrejur) (Coloseni 4:14; Faptele Apostolilor 

28:28-29), în afară de acestea este un om de 

educație elenă și cu profesia de doctor. Poate

 că a fost legat și de diaconul "Nicolae, 

prozelit din Antiohia" (Fapte 6:5). Potrivit

 tradiției, el afost parte a Șaptezeci de ucenici,

 un grup de ucenici ai lui Iisus, dar în 

conformitate cu datele de exegeză din 

lucrările sale nu este un martor ocular mai 

înainte de anul înălțării la cer a Domnului 

nostru Iisus Hristos.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Luca_Evanghelistul#/media/File:El_Greco_035.jpg
   Doctorul - Sfânt Evanghelist Luca  pictând-o pe Paracurata Fecioară Maria



El a devenit creștin (ucenic) datorită

 apostoluluiPavel, pe care mai târziu la însoțit 

(Pavel la numit pe Luca doctor preaiubit), și 

care a văzut martirajul și moartea acestuia 

în Roma împreună cu Petru, și a

 murit răstignit cu apostolul Sfântul Andrei, în 

orașul Patras în Achaia Grecia (pe coasta de 

nord a Peloponezului), alte surse spun că a 

murit spânzurat de un copac. Conform altor 

izvoare ar fi murit de bătrânețe, la 84 ani 

în Boeotia (în prezent Grecia).

http://ro.wikipedia.org/wiki/Luca_Evanghelistul#/media/File:Meister_der_Fuldaer_Schule_(I)_001.jpg
  Frontispiciu al

 'Evangeliarului din Fulda (cca. 840)


Cea mai timpurie menționare a lui, a fost făcută

 de apostolul Pavel în Epistola către Filimon

versetul 24. El mai este menționat 

în Coloseni 4:14 și 2 Timotei 4:11, două

 scrisori atribuite comun lui Pavel. 

Următorarea menționare timpurie a lui Luca 

este în Prologul Anti-Marcionism a

 Evangheliei după Luca, un document despre

 care se credea că datează din secolul II, dar

 care a fost mai nou datat din secolul 

IV. Helmut Koester, totuși, revendică că

 următoarea unică parte păstrată

 în greaca originală putea fi compusă doar la 

capătul secolului II:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Luca_Evanghelistul#/media/File:San_Lucas_001.jpg

  Sfântul Evanghelist Luca sculptură Talla de Francisco Ruiz Gijón (1695-

1700); Sevilia

„Luca, un nativ din Antiohia, de profesie doctor.[22]El a devenit un ucenic al apostolului Pavel și apoi l-a urmat pe Pavel până la martiriul lui Pavel. A servit Domnului în mod continu, necăsătorit și fără copii, umplut cu Sfântul Spirit el a murit la vârsta de 84 ani. (p. 335)”
http://fr.wikipedia.org/wiki/Luc_(%C3%A9vang%C3%A9liste)#/media/File:Luke_Evangelist_Mahlknecht.jpg
Image illustrative de l'article Luc (évangéliste)   Sfântul Evanghelist Luca sculptură


Epifaniu afirmă că Luca a fost unul ditre Cei

 Șaptezeci (Panarion 51.11), iar Ioan Gură 

de Aur indică la un punct că "fratele" Pavel

 menționat în 2 Corinteni 8:18 este fie Luca, 

fie Barnaba. J. Wenham afirmă că Luca era 

"unul din cei Șaptezeci, Emmaus discipol al 

lui Luciu de Cirene și rudenia lui Pavel, 

afirmă:." Nu toți cărturarii sunt așa de 

încrezători de toate aceste atribute cum este

 Wenham, mai ales pentru propria 

declarație a lui Luca la începul Evangheliei 

după Luca ( Luca 1:1–4) în care admite 

liber că nu este un martor ocular al 

evenimentelor scrise în Evanghelie.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Luc_(%C3%A9vang%C3%A9liste)#/media/File:FouquetRobertetLukas.jpg
   Sfântul LucaNicolas Fouquet,Heures de Raguier et Robertet, f.15, Pierpont Morgan Library, ms.M834



Dacă cineva acceptă că Luca era de fapt autorul

 evangheliei ce-i portă numele și totodată 

al Faptelor Apostolilor, unele detalii ale vieții 

sale personale pot fi asumate rezonabil. În 

timp ce se exclude pe sine însuși dintre cei 

care erau martori oculari al 'ministerului lui 

Iisus', în mod repetat folosește cuvântul "noi" 

în descrierea misiunilor Pauline în Faptele 

Apostolilor, indicând că el era personal acolo

 în acel timp.[23]

http://fr.wikipedia.org/wiki/Luc_(%C3%A9vang%C3%A9liste)#/media/File:Saint_Luc_l%27%C3%A9vang%C3%A9liste_(2).jpg


  Sfântul Evanghelist Luca

 basilica Sfântul Ioan de Latran, Rome, Italie.


O dovadă similară este că Luca era găzduit

 înTroa, statul provinciei care include ruinele 

Troiei antice, unde scrie în Fapte la persoana

 a treia despre Pavel și călătoriile lui până ei 

ajung la Troa, unde comută la persoana întâi 

și la plural. Acestă secțiune cu "noi" 

din Fapte continuă până grupul pleacă 

din Filippi, când scrierea lui revine la

 persoana a treia. Această schimbare are loc 

din nou când grupul se întoarce la Filippi. 

Există trei "secțiuni cu noi" în Fapte, toate 

urmând această regulă. Luca nici odată, însă,

 nu afirmă că trăia în Troa, și aceasta este

 singura dovadă că el trăia aici.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Luc_(%C3%A9vang%C3%A9liste)#/media/File:Luke_evangelist_Guercino.JPG


 Sfântul Luca Evangelistul ca pictorGuerchin

Faptele Apostolilor este cea mai lungă și cel

 mai bună scrisoare scrisă din Noul 

Testament. Luca a făcut multe călătorii 

împreună cu Pavel din Tars pe drumul său

 de evanghelizare, de aici știm că Sfântul

 Apostol Pavel nu era un om sănătos 

(Galateni 6:11) și putea avea 

nevoie de ajutorul lui Luca în călătoriile sale.

http://en.wikipedia.org/wiki/Luke_the_Evangelist#/media/File:Andrea_Mantegna_017.jpg
Andrea Mantegna 017.jpg   Sfântul Evanghelist Luca


Am personifcat lacrimile părintelui Arsenie Boca fiindcă observăm o întrepătrundere de învățătură biblică ce izvorăște din două hierofanii ale anului 1989 din Patras la început, în luna a IV-a, având ca subiecți elevii unei școli ortodoxe și preotul diriginte al lor, respectiv în Transilvania anului 1989, luna decembrie.  

Ca semene privind explicația didactică ce va fi făcută, avem pe Sfântul Gheorghe, patronul unei biserici din orașul Râșnov, fondată de cavalerii teutoni, despre care-am scris în ziua de miercuri 30 iulie 2014. 
Astăzi această biserică este din temelii distrusă cu larga participare a primarului Veștea Adrian, ce se consider un bun creștin. Se putea așeza măcar o placă de comemorare a acelui spațiu ce a adăpostit peste 500 de ani acea biserică, dar nu interesează pe nimeni. Fiindcă m-an măscut în orașul Râșnov, de aceea am atras atenția asupra faptelor contemporanilor noștri, de vreme ce subiectul este legat și de Faptele Apostolilor iar moaște de la Apostolul Matia găsim la circa 150 de metri depărtare de la BISERICA SFÂNTULUI MARE MUCENIC GHEORHE până la biserica evanghelică cu hramul  Sfântul Matias din Râșnov, județul Brașov, construită în secolul XIII - monument istoric, cod LMI BV-II-a-A-11763

http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_evanghelic%C4%83_din_R%C3%A2%C8%99nov#/media/File:RO_BV_Rasnov_church_1.jpg
Biserica evanghelică din Râșnov  Macheta bisericii din Râşnov

biserica  Sfântul Matias din orașul Râșnov



miercuri, 30 iulie 2014


BISERICA SFÂNTULUI MARE MUCENIC GHEORHE CONSTRUITĂ DE ORDINUL CAVALERILOR TEUTONI LA RÂȘNOV


O particularitate a bisericii goale o vom găsi la Râșnov în sensul că biserica nu este doar goală dar inclusiv pereții acesteia au dispărut iar cel ce distruge temeliile la ce-a mai rămas din biserică este primar… creștin! Se împlinește astfel o nouă profeție ce o cităm:

Vine timpul, şi e foarte aproape, când toţi preoţii vor repara bisericile, iar alţii vor construi altele noi, dar nelucrând ei la sufletul omului, vor rămâne bisericile goale, cucuvelele vor cânta într-însele. Roadele slăbirii în dreapta credinţă a teologilor în facultăţi şi seminarii vor fi preoţii, care vor fi şi mai slabi ca învățătorii lor; mai ales în Transilvania ortodoxia aproape că va dispărea, ultima redută va fi Sibiul, dar va cădea şi acesta. Dumnezeu nu forţează mântuirea nimănui. Cine are minte să ia aminte”. 

Prezentăm scrierea misterioasă din interiorul copacului tăiat în decembrie 1989, scriere ce vine simetrică celeilalte jumătăți de trunchi tăiat. În ordinea mărimii, șarpele era al doilea element ca și mărime din scena hierofantică din interiorul trunchiului.
  4 ˙I. L
      V

Revenind la îndemnul părintelui Arsenie Boca: “Mă, faceţi semnul sfintei cruci pe tot ce mâncaţi: apă, ceai, cafea, prăjitură, fructe, băutură, mâncare, pâine. De ar fi dat chiar şi cu otravă, Sfânta Cruce anulează tot ce este otrăvit”, semnalez că există o nouă legătură între purificarea unei ape, a unei mâncări otrăvite, pornind de la Cartea a IV-a a Regilor:

Există în această hierofanie o secțiune specială dedicată Sfântului Prooroc Elisei, descrisă stfel în cabbala ermeneutică:

 V are semnificația de 5: A=1; B=2; 

C=3; D=4; E=5, respectiv inițiala numelui Elisei, ce este tocmai din aceste motive dispusă pe un alt plan. A doua semnificație a numărului 5 este aceea de a se identifica alte 5 litere din compunerea hierofaniei: Astfel următoarele două litere, L și I, sunt ușor de identificat, cu observația că se vor citi după regulile scrierii arabe, de la dreapta la stânga. Iată prima semnificație a numărului 4 arab în scopul decriptării acestui nume.  


A doua semnificație a numărului 4 inclus hierofaniei, este acea că deși identificăm 4 litere, cea de-a V-a are un statut special, fiind o anluminură.*
Ca mod de decriptare a acestui nume, vom folosi săgețile, în vederea identificării modului de citire a numelui ELISEI:
        6 I↑  4← 3I← 2L←                                        5E↓                      1E↑
Vom începe cu primele etape de desăvârșire a lui Elisei:

i Ilie a zis către Elisei: "Stai aici, căci Dumnezeu mă trimite la Betel. Iar Elisei a zis: "Cât este de adevărat că Domnul este viu şi cum este viu şi sufletul tău, tot aşa de adevărat este că nu te voi lăsa singur". şi s-au dus amândoi la Betel.” (4 Regi 2: 2).



Același verset se scria altfel în vremea apariției Bibliei lui Șerban Cantacuzino: “Și zise Ilie cătră Elisei: «Șăzi dară aici, căci Domnul m-au trimis pre mine până la Vethil». Și zise Elisee: «Viu Domnul și viu sufletul tău, de te voi părăsi!» Și veniră la Vethil.” (4 Regi 2: 2).

http://www.google.fr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg.overblog.com%2F195x300%2F5%2F48%2F09%2F17%2Fechelle-jacob-songe-onction-anges.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.ecossaisdesaintjean.org%2Farticle-le-tableau-de-loge-et-sonapprochemetaphysique117585598.html&h=299&w=195&tbnid=m6jFBKefz3Q3RM%3A&zoom=1&docid=2Kp3KLl5GHsPgM&ei=3XtXVeizHsGuUa5gdAB&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=1248&page=9&start=105&ndsp=13&ved=0CDAQrQMwDjhk
   Iacov visând scara de urcare a îngerilor la cer
Iacov este cel ce-a pus numele de Betel fostei cetăți Luz: “Iacov a pus locului aceluia numele Betel (casa lui Dumnezeu), căci mai înainte cetatea aceea se numea Luz.” (Facerea 28: 19).
Numărul 4 arab are legătură cu Iacov la momentul călătoriei spre Betel, în sensul că fratele său geamăn I1S2A3V4 s-a înrudit cu acel prilejcu fondatorul națiunii musulmane:
8.  “
Şi înţelegând Isav că lui Isaac, tatăl său; nu-i plac fetele Canaaneilor,
9.   S-a dus la Ismael şi, pe lângă cele două femei ale sale, şi-a mai luat şi pe Mahalat, fata lui Ismael, fiul lui Avraam, şi sora lui Nebaiot.” (Facerea 28: 8,9).
https://www.google.ro/searchq=Iacov+scara+%C3%AEngerilor+icoan%C4%83+foto&biw=819&bih=514&tbm=isch&imgil=E_MGDA1ri5uSDM%253A%253B6CiYmKZvtbFibM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.doxologia.ro%25252Fimagine%25252Fscarapatriarhuluiiacob&source=iu&pf=m&fir=E_MGDA1ri5uSDM%253A%252C6CiYmKZvtbFibM%252C_&usg=__oA6wi7zyAQZhF3NLsKrM00I2oGo%3D&ved=0CD8Qyjc&ei=npdXVZK0LYLbUfggKgG#imgrc=E_MGDA1ri5uSDM%253A%3B6CiYmKZvtbFibM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.doxologia.ro%252Fsites%252Fdefault%252Ffiles%252Fimagecache%252Fimagine755x566%252Fimagine%252F2010%252F04%252Fscara_lui_iacob.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.doxologia.ro%252Fimagine%252Fscara-patriarhului-iacob%3B755%3B566
scara Patriarhului Iacov
Poporul rezultat din Isav și  Mahalat, în opinia cercetătorului Herbert Armstrong în cartea Anglo-Saxonii conform profeției, este poporul turc. Este foarte importantă această remarcă, deoarece versetul sinoptic Betelului, este cel ce anunță o prigoană a lui Isav, respectiv a Turciei de azi!:
1.  “Atunci a zis Dumnezeu lui Iacov: "Scoală şi du-te la Betel şi locuieşte acolo; fă acolo jertfelnic Dumnezeului Celui ce ţi S-a arătat, când fugeai tu de la faţa lui Isav, fratele tău!"
 (Facerea 35: 1).

Simbolismul indicat de patriarhul Isaac lui Isav este în primul rând SABIA: “Cu sabia ta vei trăi şi vei fi supus fratelui tău; va veni însă vremea când te vei ridica şi vei sfărâma jugul lui de pe grumazul tău".(Facerea 27: 40).
http://ro.wikipedia.org/wiki/Arabia_Saudit%C4%83#/media/File:Flag_of_Saudi_Arabia.svg

 Drapelul Arabiei Saudite   Drapelul Arabiei Saudite









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu