sâmbătă, 4 iunie 2016

MUNTELE DE AUR, 49 DE ANI DE INVESTIGAȚII ÎN ZONA CETĂȚII RHEDE ȘI EXPLICAREA MISTERULUI PRIN ANSAMBLUL ARTICOLELOR DIN ACEST BLOG



Codex Rhedae – Evanghelia conform lui 
Beranger Sauniere

   MUNTELE DE AUR, 49 DE ANI 
DE INVESTIGAȚII  (ÎN RAPORT DE ANUL 2016) ÎN ZONA 
CETĂȚII RHEDE ȘI 
EXPLICAREA MISTERULUI PRIN 
ANSAMBLUL ARTICOLELOR DIN ACEST 
BLOG  

SUBTITLU- RHENNES LE CHATEAU ȘI 
FOAIA (CARTEA LUI) TOBIT, UN SITE CU 
PESTE UN MILION DE VIZITATORI 


http://thriller.over-blog.com/tag/rennes-le-chateau


Adăugați o legendă
   Pierre V. GROSJEAN COMOARA… AȚI 
SPUS COMOARA?


Motto:
8“Din nou diavolul L-a dus pe un munte
 foarte înalt şi I-a arătat toate împărăţiile 
lumii şi slava lor.
9.   Şi I-a zis Lui: «Acestea toate Ţi le voi 

da Ţie, dacă vei cădea înaintea mea şi Te vei închina mie». 
10.   Atunci Iisus i-a zis: «Piei, satano, căci scris este: 
"Domnului Dumnezeului tău să te închini şi Lui singur 
să-I slujeşti"».”



   Rennes-le-Château. Volumul de 
sânge, Eric Maneval

http://rennes-le-chateau-archive.com/feuillet_tobie.htm


Foaia pergamentului Cărții lui Tobit, un 

manuscris ciudat
 Rennes-Le-Château sau istoria unui mare secret
În cursul acestei ample investigații întreprinse în 
privința enigmei din Rennes; se întâmplă ca unele evenimente să survină într-o formă cu totul 
imprevizibilă în actualitatea castelului din Rennes. 
   http://rennes-le-chateau-archive.com/feuillet_tobie.htm

 Foaia pergamentului Cărții lui Tobit

Acesta este cazul unui document 
deosebit de interesant pentru valoarea sa istorică, dar de asemenea, pentru natura sa misterioasă, lăsând în urma sa un parfum din Rennes: pergamentul Cărții lui Tobit.


   Misterul de la Rennes-le-Château


Acest subiect menit să atragă atenția 
 entuziaștilor, pasionaților de cercetare, nu caută în nici un mod să dovedească vreo teză. Ca de obicei, l-am lăsat pe cititor să judece. Aduc aici doar o mărturie, având privilegiul să implice acest pergament vechi, determinând anumite discuții savuroase cu expertul său, care l-a introdus într-o vânzare la licitație la Paris, la sfârșitul lunii mai 2009.





Adăugați o legendă
   Comoara din Rennes-le-Château: 
Dezlegarea misterului

Timpul ne va spune dacă documentul are o importanță extremă sau nu la ghicitoare. Între timp să admitem starea de fapt așa cum este și să ne lăsăm antrenați în visul său.


http://books.openedition.org/editionsmsh/3414
Adăugați o legendă
   Abisul comorii, sau aurul din 
Rennes-le-Château 

Țin să mulțumesc aici domnului Roch de Coligny, expert la  Cabinetul “Honore dʼUrfé” din Paris (62 rue Vaneau 75007 Paris) pentru 
amabilitatea și disponibilitatea lui, care mi-a 
permis să măsor întinderea în timp a pergamentului și a comentariului său. Evaluarea sa privind autenticitatea și analiza obiectivă sunt în mod evident cruciale în acest tip de studiu. Nu există nici o îndoială că acest lucru este un adevărat pergament.


   Patrick Mensior “Extraordinarul 
secret al preoților din Rennes-le-
Château” Editura Cele 3 spirale, 
2001

Povestea unei vâzări

Este pasionat al subiectului acestui site, m-a alertat asupra apariției unei vânzări. În sfârșit, el a fost prezentat la o licitație publică vineri 29 mai 2009 la ora 14, în camera 4 din prestigioasa locație Drouot-Richelieu din Paris.


   Rennes-le-Château secretul 

lui Saunière

Dar de ce un astfel de interes? Pentru 
că eu o confirm aici. La anunțarea 
vânzării, expertul a fost literalmente 
asediat cu apeluri telefonice, chipurile de către colecționari care suferă de sauniérologie. 
Principalele întrebări au fost: “Sunteți sigur de 
originea pergamentului?”


    Arcul lui Roseline - Secretul templierilor din Rennes-le-Château  2016


Trebuie spus că în comentariul din 
 catalog figura această mică frază, suficientă să se trezească interesul oricărui cercetător din Rennes:
Pergamentul a servit drept cămașă pentru a 
înfășura diferite documente medievale (printre 
care franciza de Bugarach în anul 1307) reunite de un notar din Aude (Bernard Siau, la Couiza) ce deținea numeroase manuscrise în “cufărul lui 
Hautpoul”.

 https://www.amazon.fr/Rennes---Ch%C3%A2teau-impostures-phantasmes-hypoth%C3%A8ses/dp/2290080896/ref=sr_1_6?s=books&ie=UTF8&qid=1465148944&sr=1-6&keywords=rennes-le-ch%C3%A2teau

   Rennes-le-Château: Dosarul, 

înșelătoriile, fanteziile, 

ipotezele  2014

 Prin urmare, cu o oarecare curiozitate 
m-am dus la expoziția Richelieu - 
Drouot din 28 mai. Trebuia să știi mai multe despre autenticitatea și istoria sa.
Dar după cum nu trebuie să lăsăm realitatea 
implacabilă a prețului estimat al cărții și a 
manuscriselor vechi, să ne amintim că 
pergamentul Tobit a fost estimat între 4.000 € și 
8.000 € dovedindu-și valoarea sa istorică.

http://rennes-le-chateau-      archive.com/feuillet_tobie.htm





   Codul AA Rennes-le-

Château Enigma  – 2015

Este clar că pergamentul este de o calitate excepțională, pus în 
valoare evidențiată printr-o 
anluminură magnifică. Anluminorul după cum o 
indică expertiza, este necunoscut, dar talentul său 
este fără nici o îndoială.


Adăugați o legendă
   Rennes-Le-Château și 

enigma aurului 

blestemat – 1990


Este pe de altă parte de 
necontestat faptul că ținând cont de seriozitatea 
experților casei Drouot, documentul și comentariile sale rămân să fie analizate cu atenție, fiindcă o legătură cu enigma din Rennes este evidentă. 
Referirea la cufărul lui Hautpoul rămâne încă 
misterioasă.


   Mici asasinate și situații

 comice la Rennes-le-Chateau 

 2016

Dar este inutil să se facă o citare parțială a observațiilor expertului manuscrisului. 
Iată așadar un extras din catalog descriind perfect manuscrisul.
Pliant al Cărții lui Tobit (Chartres, secolul XII.)
   http://rennes-le-chateau-      archive.com/feuillet_tobie.htm
 Pergamentul lui Tobit în vitrina sa din Drouet - Richelieu la 28 mai 2009

http://rennes-le-chateau-      archive.com/feuillet_tobie.htm


   Începutul Cărții lui TobitScriptorium 
din Chartres, mijlocul secolului al 
XII-lea (circa 1140-1145).

Foaie în format mare a pergamentului: 38 cm pe 54   (+ 5-8 mm în margini); pliuri de 2 până la 3 cm. Documentul este scris în limba latină. Textul pe față și spate, este scris pe două coloane a câte 48 de linii delimitate cu un instrument de gravură: scrierea este frumoasă, regulată, este realizată cu cerneală maro, perfect lizibilă. 



Secretul dezvăluit: Anchetă asupra misterelor din 
Rennes-le-Château

O literă mare realizată ca anluminură (7 
cm x 7,5) colorată în albastru, roșu și verde accentuată cu alb, pe fond auriu, prezentând 
un dragon mușcând bara [orizontală a] literei T și a cărui coadă este înfășurat într-o spirală camuflată de suprapuneri de ramuri utilizată pentru a forma corpul unei consoane “T” scrisă în font uncial [grafie specială a alfabetelor latine și grecești utilizate din secolul III până în secolul VIII]. 



   Descoperirea unui mormânt la Rennes-le-Château
[Anluminura descrisă mai include o a II-a literă, 
vocala “I” dispunând în vârful ei de o coroană răsturnată la 180°]. [O a doua anluminură ceva mai mică decât cea cu dragon, reprezintă] o literă mică [consoana “C” realizată] din aur cu aur și filamente [fire specifice acelora ce produc lumina în tuburile fluorescente] roșii. 



Cheia misterului din Rennes-le-Château 

Titlurile [pergamentului sunt realizate] cu litere albastre și roșii.

În secolul XVIII, versoul acestei foi a fost ascuns cu carton lipit: pergamentul a servit apoi drept cămașă pentru a conserva diferite documente 
medievale (inclusiv franciza din Bugarach din anul 1307), reunite de către un notar din Aude (Bernard Siau, la Couiza), care deținea mai multe manuscrise în «cufărul lui Hautpoul». Textul de pe verso mai rămâne încă să fie descoperit după îndepărtarea cartonului. Trei găuri mici [au fost executate], fără a avea vreo gravitate [pentru integritatea pergamentului, existând și] pliuri ce trebuiesc atenuate; pliuri duble dispuse sub forma de rozasă.



Foaie de dimensiuni excepționale. Nu știm 
decât foarte puține manuscrise din secolele XI, XII sau XIII, a căror înălțime să fie mai mare de 52 cm. și lățime de 35 cm (adică mărimea unei piei întregi pliată în două).
Cu 38 cm de 54, noi avem aici unul dintre cele mai mari 
manuscrise specifice pentru această epocă. Printre colegii lui se numără Biblia lui Souvigny (39 cm x 59), cea a Sfântului Marțial de Limoges (39,5 cm x 53), cea din Sauve Majeure 
[https://fr.wikipedia.org/wiki/Abbaye_de_La_Sauve-Majeure


      
filă din Biblia numită «Biblia de la 
Sova-Mare»


Biblia numită «Biblia de la Sova-Mare»: Acest manuscris este o capodoperă a Bibliotecii din Bordeaux. Este evident, că este un manuscris realizat în mare parte în scriptoriul (atelierul de copiști) din Mont Saint-Michel; Letrinele* sunt caracteristice decorurilor făcute în mănăstirile normande. Copiată și decorată în secolul al XII-lea, ea intrat în circumstanțe necunoscute în tezaurul Mănăstirii La Sauve-Majeure încă din Evul Mediu. Acest manuscris a fost expus la numeroase expoziții.] (36 x 54 cm) și, desigur, aceea a Sfântului Yrieix cunoscut și sub numele de  Sfântul Arède de Atane (41 x 58,5 cm) din secolul XII, cântărind 23 de kilograme.
*[letrina este o literă inițială, decorată sau nu, plasată la începutul unui text și a unui corp superior aceluia al textului curent, astfel încât să evidențieze începutul textului.]



   Rennes-le-Château: Metoda Sauniere în cele din urmă decriptată

Compoziție

Textul este dispus pe două coloane cu linii mici (parva linea), așa cum sunt, în general Bibliile, cele intitulate Liber precum și alte cărți religioase.
Dispunerea acestor coloane se supune anumitor reguli tradiționale ale proporțiilor și ale compoziției, ce le putem extrage după cum urmează, cu toate că pergamentul nu va fi “tăiat în formă de pătrat”.
- Este de reținut că în primul rând unghiul superior din stânga al “blocului de tip compoziție” este dispus pe diagonala foii. Marginea capului și aceea a piciorului sunt într-un raport de unu la doi.
- Apoi mai remarcăm că ambele coloane formează un “bloc 
 de tip compoziție”, delimitat de un caroiaj asemănător 
aceluia de pe calcul tip hârtie milimetrică, cu incizări 
executate cu instrumente de gravură, cu dimensiunile de 
248 / 408 milimetri (de-a lungul margii extremităților 
 pergamentului, sunt identificate găurile executate cu un 
poinson, servind spre a determina înălțimea portativelor 
viitoarelor rânduri ce urmau a fi trasate). Acest tip de 
abordare ne apropie de canonul «proporției divine» (sau 
“numărul de aur”), Definirea proporției de aur - Două 
mărimi a și b (strict pozitive) respectă «proporția de aur», în 
cazul în care raportul dintre a asupra lui b este egal cu 
raportul lui a + b supra a: https://fr.wikipedia.org/wiki/Nombre_d%27or


   Misterul din Rennes le Château

În plus, raportul suprafeței dintre bloc și 

compoziție și pagină este de la simplu la 
dublu: această proporție devine perfect exactă dacă am calcula în blocul de mai sus, prima linie suscrisă.
- Numărul de rânduri este de patru duzine (48), 
în care echidistanța este determinată de un modul prestabilit (nu este o vorba despre o construcție geometrică, ci a despre o regulă). Titlul este suscris unui număr de trei rânduri deasupra blocului. De sus în jos, am putea trasa exact 64 de rânduri (sau 16 rânduri suplimentare). De fapt susținem că liniile efectiv trasate ocupă trei sferturi din înălțime: marja capului (entête) ocupă spațiul a 5 rânduri, în timp ce marja bazei (a piciorului) 11 rânduri.



   Rennes-le-Château din Saint-Sulpice: 
Enigma din 17 ianuarie


- Putem astfel observa că scribul [copistul] 
(sau mai degrabă maestrul făuritor al 
manuscrisului), având prestabilite două seturi 
de date [sub forma unui set de valori 
măsurabile în conformitate cu un standard de 
referință] (echidistanța rândurilor și mărimea foilor pergamentului), a stabilit pentru toate foile viitorului 
manuscris, un modul linear orizontal ale cărui limite verticale (coloane) conform normei tradiționale ce fixează canonul artistic medieval al blocului pe diagonală. Această schemă odată stabilită (în scopul ca întregul manuscris să fie armonios), el a raportat-o pe fiecare foaie, determinând 
unghiul superior din stânga ale blocului, apoi trasând 
limitele verticale, în sfârșit trasând rândurile superioare și pe următoarele. Această tehnică explică regularitatea perfectă a traseului, în ciuda formei neregulate a pergamentului. Avem așadar un bun exemplu de compoziție, ale cărui armonii și proporții, direcție simbolică, rămân încă să fie descoperite.

https://www.amazon.fr/Rennes---Ch%C3%A2teau-Capitale-secr%C3%A8te-lhistoire/dp/2951875290/ref=sr_1_12?s=books&ie=UTF8&qid=
1465640324&sr=1-12&keywords=rennes-le-ch%C3%A2teau
   Rennes-le-Château: Capitala  secretă a 
istoriei Franței

Scrierea
Scrierea acestui pergament se poate analiza 
după cum urmează:
- ductus-ul este net carolingian. Nu ne aflăm 
încă în spiritul gotic caracterizat în principal 
prin fracționarea gestului și standardizarea liniei continue, 
și așadar prin ruperea curbelor și apariția unghiurilor ascuțite. 
Aici, noi avem armonia tradițională a scrisului.
Nota bene: noi ne îndepărtăm -nu suntem singurii- de 
noțiunea de «gotic primitiv», care pare a fi absolut inadecvat, și care va trebui să fie abandonat într-o zi. În sfârșit, nu s-a elaborat această noțiune decât bazându-se pe forma litteræ
Or, este clar că principiul scrierii, este ductus-ul (gestul),
după cum sufletul este principiul corpului viu. Astfel, 
întrucât scrisul este la început mișcare (și numai prin urmare, formă), [scrisul] este la început ductus-ul ce trebuie să determine tipul de scriere, indiferent de similitudinile formei cu alte tipuri de fonturi de scris. Fiindcă întâmplător 
ductus-ul pretinsului «gotic primitiv» este același cu cel 
carolingian clasic, ne aflăm în prezența unei adevărate 
scrieri carolingiene [apărută în secolul VIII] deși evoluată în formele ei. Ductus-ul  gotic va fi total diferit (deși într-o 
 formă uneori destul de aproape de fontul carolingian tardiv), dând naștere la un nou tip de scriere.

 https://www.amazon.fr/L%C3%A9nigme-saint-Graal-Rennes---Ch%C3%A2teau-Madeleine/dp/2290020621/ref=sr_1_13?s=books&ie=UTF8&qid
=1465640324&sr=1-13&keywords=rennes-le-ch%C3%A2teau


   Misterul Sfântului Graal: De la Rennes-le-Château la Maria Magdalena

A fost un adevărat «salt», o revoluție (similară aceleia observate în alte arte în aceeași epocă). 
Nu există o continuitate a stilului de scriere a 
fontului ci o diferență de natură între aceste două fonturi, spre deosebire de prejudecăți (mai mult decât 
 darwiniene) ale evoluției continue & lineare ce a prezidat 
noțiunea de «gotic primitiv».
- forma literelor din contră, se îndepărtează de cea 
carolingiană tradițională: vegetalele în forma vârfurilor de 
lance, sunt scurte: desenul este îngust: A-ul este redresat, 
consoana D uncial coabitează cu D-ul din dreapta (conferind trei grafii diferite cuvântului dedicat rândurilor 34, 35 și 44 din a doua coloană); remarcăm:
cele două forme de S (S din 
dreapta, frecvent; și S serpentin, rar, întâlnit la sfârșitul cuvintelor, fiind sistematic scris după vocala O;
- conferirea a două grafii 
cuvântului “regis” la rândurile 10 și 35 din a doua coloană): 
- cele două forme de R. Linia s-a subțiat; abrevierile sunt destul de frecvente.


    Rennes le Château - Un capitol secret 
masonic


- Cu toate acestea, multe semne rămân clasice: bucata mică decupată în formă de limbă la E final este uneori proeminentă, chiar în interiorul rândului; un semn diacritic pus dedesubtul lui E înseamnă Æ: nici un semn diacritic pe I: 
jambajul [termen preluat din caligrafie indicând 
o «linie a piciorului» o descreștere a unui termen oarecare 
luat ca item] lui G este deschis. Legarea între ele a literelor S & T este sistematică.
Acest manuscris ne arată ultimele scântei ale minusculei 
carolingiană, credincioasă în sufletul ei, evoluată în formele sale. Această scriere este de comparat de exemplu, cu minuscula claravallensis, folosită în scriptorium*-ul 
cistercian din Clairvaux în secolul al XII-lea. (vem un 
exemplu în Regula pastoralis a Sfâtntului Grigorie I, 
document preluat din Troyes, datat în anul 955).



   Rennes-le-Château, vizigoții, catarii, templierii: Secretul ereticilor

Facem o apropiere de asemenea, mai ales în utilizarea majusculelor, cu două manuscrise din al doilea trimestru al secolului al XII-lea păstrate la Biblioteca Bodléienne din Oxford (Ms Latin 46 și Ms Holkham. 34).
Scrierea acestei foi de Biblie situează indubitabil realizarea ei în scriptorium-ul episcopală din Chartres. O Biblie chartraină, născută din același scriitură, vezi scrisă de aceeași pană, este astăzi conservată la Troyes (BM, Ms 2391), în care regăsim: aceeași scriere, aceleași [litere] capitale mari în albastru & roșu, aceleași [litere] capitale mici în roșu, aceleași inițiale aurite plasate la începutul unui text cu aceleași filamente ... (după cum le găsim, de asemenea, un pic diferite în Remis 342 & Tours 93).



  Misterul din Rennes le Château: Metoda marilor pictorilor în cele din urmă decriptată

Pictura

Suntem tentați să apropiem anluminura noastră de opera maeștrilor care au pictat inițialele următoarelor manuscrise: • Troyes, BM,  ms 2391 • Vendôme, BM,  ms 23, 34, 61, 115 • Tours, BM, ms 93, 116, 291, 321 • Reims, BM, ms 342 •  Orléans, BM, ms 144 • BSG, ms 7, 225, 553, 559, 1041 și 1042.
Printre acești pictori formând ca o comunitate de inspirație, se distinge «maestrul din Vendôme» (și atelierul său), căruia îi pot fi atribuite manuscrisele din Vendôme 23, 34, 61, 115, și Tours 321.



   Rennes-le-Château – un puzzle  luciferian 

Este totuși un anluminor până acum necunoscut, ce a lucrat în scriptorium-ul episcopal de la Chartres, care a desenat, pictat și aurit broșura [Cartea lui] Tobit. Cu oricine l-am compara - pentru inspirație - dintre maeștrii manuscriselor de mai sus, anluminorul nostru îi depășește cu mult în arta sa: în timp ce la confrații lui  frunzișul este un model decorativ [Frunzișul înseamnă «Arabescuri de frunze, flori sau fructe sculptate sau pictate pentru un ornament arhitectural sau arte decorative] este guvernată de o geometrie fixistă, înghețată, pe când frunzișul artificial, banal, convențional, se împrăștie în spațiu fără a-l ocupa într-adevăr, aici dimpotrivă, compoziția este îndrăzneață, spațiul este viguros animat, cadrul depășește peste tot copleșit, frunzișul exuberant trece foarte liber dintr-un loc în altul, culorile sunt de o surprinzătoare armonie (verdele este deosebit de uimitor). 



   Rennes-le-Château, ocultismul și Societățile secrete 


Acest ansamblu de două pagini față și verso pare a fi o mărturie unică a operei acestui pictor atașat la atelierul de copiști al catedralei din Chartres. La acel moment cetatea din Chartres era renumită pentru școala catedralei, fondată de Sf. Fulbert și care a fost după spusele lui Iacov Le Goff, unul dintre marile centre ale Renașterii secolului al XII-lea, ce nu va fi depășit de Paris decât mult mai târziu.
Ansamblul nostru de două pagini față și verso ilustrat cu anluminuri, iluminează intelectual & artistic din Chartres.
Extras din catalogul Drouot, editat lafon sww & Cabinetul de expertize « honoré dʼUrfé » Paris, 2009


   Rennes-le-Château - Rennes – ul de aur ... acolo unde  doarme regina 

Un comentariu în aur

Dar ceea ce este mai interesant este cu siguranță 
ceea ce urmează. Pentru că în spatele mai multor 

pagini de analiză, un rezumat construit pornind 
de la un comentariu, este propus ca o ilustrare jucăușă pergamentului. Rezumatul a fost elaborat de către expert care a presupus a fi util să dezvăluie în catalog câteva note scrise de mână găsite cu pergamentul.




   Surmenajul psihologic de la 

Rennes-le-Château

De fapt, manuscrisul de format mare servea să acopere un dosar. Reversul său era lipit pe ambele fețe exterioare ale dosarului. Din dorința de a recupera valorosul document, cartonul a rămas lipit pe spate. Dar și mai surprinzător rămâne faptul că, dacă pergamentul a fost ales spre vânzare la Drouot pentru aspectul său frumos istoric, unele note scrise de mână conținute de dosar n-au avut această destinație. Din fericire pentru pasionații din Rennes pasionați, expertul în toată obiectivitatea sa, ne cunoscând realmente domeniul de aplicare a notelor sale, a făcut un rezumat având următorul conținut:



   Comoara diavolului de la RENNES LE CHÂTEAU

Rezumatul unui comentariu vechi

 anterior

Oferim aici rezumatul unui lung comentariu biblic & istoric, scris la începutul secolului al XX-lea, care însoțea acest manuscris anluminat. Autorul său a fost, după toate probabilitățile, un ecleziast ce avea acces la “cufărul lui Hautpoul” spațiu destinat conservării acestui document.




   Jules Verne inițiat și inițiator: Cheia secretului de la Rennes-le-Château și comoara regilor Franței 

Acest manuscris conține începutul istoriei lui Tobit: el relatează că fiind copil, Tobit mergea în TEMPLUL DIN IERUSALIM și că după aceea el a fost trimis în captivitate  într-o țară străină. Acolo el a găsit favoare pe lângă rege, dându-i-se puterea de-a merge liber peste tot unde voia. El se duse așadar în cetatea RAGHEŞ [din Media], ducând cu el ZECE TALANȚI de argint încredințați lui de rege. 



   Atunci când misteriosul Prieure de 

Sion se [auto] invită la Rennes-le-Château

El l-a găsit pe numitul Gabael, căruia i-a remis toată această cantitate de argint: un DOCUMENT MANUSCRIPT ( “chirografar*” [* (Persoană) care deține un drept personal de creditor pe baza unui act sub semnătură privată. – Din fr. chirographaire.]: « SUB CHIROGRAFAR ») a fost apoi elaborat.


http://images.google.fr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Frennes-le-chateau-bs.com%2Flivrejarnac.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Frennes-le-
chateaubs.com%2Fbibliographie.htm&h=340&w=220&tbnid=WBTesoogsLi9PM%3A&docid=XPE3SPjX8r5g0M&ei=1DBxV96mPKTHgAb1Iw
&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=1362&page=1&start=0&ndsp=18&ved=0ahUKEwje4Pe6rsjNAhWkI8AKHfURAAAQMwg8KA8wDw&bih=
606&biw=931
   Povestea comorii din Rennes-le-Château



Pentru a intra în posesia celor zece talanți de argint datorită înscrisului cu rol de constituire a calității juridice de creditor chirografar, Tobie i-a adresat următoarea solicitare însoțitorului său [ce se va dezvălui mai târziu ca fiind îngerul Rafael]: “ Frate Azaria, ia cu tine un rob şi două cămile şi te coboară la Gabael în Ragheşul Mediei, şi adu-mi argintul şi adu-l şi pe el aici la nuntă,” (Tobit 9: 2). 


https://www.amazon.fr/Mieux-comprendre-Rennes-Ch%C3%A2teau-histoire/dp/2951819412
   Pentru a înțeleage mai bine Rennes-le-Château și istoria sa: Din vremea Septimaniei și până la Béranger Saunière

[Se subînțelege predarea documentului de creditor chirografar de Tobie însoțitorului său din următorul citat:] “ Şi s-a dus Rafael şi a fost găzduit la Gabael, şi i-a dat înscrisul; el a adus pungile pecetluite şi le-a dat.” « lui rendre son écrit » i-a restituit înscrisul (în franceză); “REDDIDIT EI CHIROGRAPHUM SUUM” același variantă de text (în latină) sau “REDDAS CYROGRAFUM”. 


Rennes-le-Château - ghidul vizitatorului               


Odată sosit acasă, Tobie aduce o avere foarte mare în casa Anei. Una dintre ultimele fraze din Cartea lui Tobit precizează: “ Taina regelui se cuvine s-o păstrezi, iar lucrurile lui Dumnezeu este de laudă să le vesteşti. Faceţi bine şi răul nu vă va ajunge!” ( “ETENIM SACRAMENTUM REGIS ABSCONDERE BONUM EST”) [același text, tradus în latină];.


    Pe urmele adevărului Thierry Rollat

 - Pilat în inima marilor enigme ...


Textul anterior (coloana din stângă 

din partea din față a pergamentului) începe cu această maximă:


Textul anterior (coloana din stângă din partea din față a pergamentului) începe cu această maximă: “LI SE PERMITE IUDEILOR -ȘI URMEZE PROPRIA LEGE” și se termină printr-un blestem: oricare provincie și oricare cetate care nu va dori să serbeze sărbătoarea (a treisprezecea zi din a douăsprezecea a lunii), VA PIERI PRIN PUCIASĂ ȘI FOC, și va fi distrusă.

http://www.renneslechateau.com/librairie/rollat.h

   Vechiul secret - Thierry Rollat



În mod curios, am găsit în acest manuscris izolat, mai multe lecții diferite ale textului tradițional [Bibliei] Vulgata, ca și unele omisiuni de cuvinte; în plus, ortografia numelor proprii (ale persoanelor sau al locurilor) este uneori neconvențională.

http://www.portail-rennes-le-chateau.com/graal-taveau.html
   Graalul sau Tezaurul de la Rennes-le-Château - 

Florence Taveau


În conformitate cu cea mai veche tradiție (și cea mai detaliată), înscrisul chirografar al lui Tobit, era un manuscris împărțit în două părți: una era păstrată de Tobit, cealaltă era păstrată cu cei zece talanți de argint. Era necesară așadar reunirea celor două părți ale acestui înscrisul chirografar pentru ca autorul înscrisului să poată revendica depozitul. 


   THOT Signé - Un nou studiu privind misterul din Rennes-le-Château

Acești bani au fost depozitați fie în cufere (IN ARCIS), fie în saci (IN SACCELLIS), sigilați: a fost nevoie de mai multe animale de povară pentru a le transporta.

Talantul a fost o măsură conținând șase mii de drahme (drahma fiind o monedă de argint): cântărind aproximativ patruzeci și cinci de kilograme [43,620 kg., conform Bibliei Ortodoxe ediția 1982]. Fie. pentru zece talanți: 60.000 de drahme, sau 450 kg. Luând în calcul cursul argintului în funcție de greutate, zece talanți au o valoare ponderală brută de 30.000 de franci în aur.


   Graalul și Templierii: Mit și realitate


 Dar, dacă se ia în considerare cantitatea de monezi (60.000), conținută în acești zece talanți, având în vedere valoarea lor medie pe piața arheologică, ajungem la o estimare minimă de șase milioane de franci aur.


   Trupul lui Hristos, se odihnește în sudul Franței? 3 decembrie 2007 autor Christian Doumergue


Cetatea numită «RAGÈS» [Ragheș] (sau RHADÈS?) se află în muntele «EX-BETHANIS», Aproape de Țara Mediei. Acest citat foarte vechi, a cărui localizare exactă rămâne să fie determinată, a fost aproape a fost aproape în întregime distrus de invadatori în cursul secolului al XIII-lea (sau la scurt timp după scrierea manuscrisului).


   Enigma lui Iisus - autor Michael Baigent 



(sfârșitul rezumatului comentariului elaborat la începutul secolului XX)

Și dacă înscrisul chirografar era pergamentul?


   Enigma sfântă Volumul 2: Mesajul (Mesia, Merovingienii, Ordinul de Malta, Regele pierdut, Rennes-le-Château, Prioria Sionului) - 16 ianuarie 2004 de Michael Baigent & Richard Leigh 

Este evident că autorul notelor scrise de mână, era probabil, un ecleziast, depinzând din punct de vedere canonic – administrativ de Rennes [mai precis, de Septimania]. Este folosit un vocabular deosebit de evocator [de specialitate]. Dar mai presus de toate, este foarte important să se cunoască forma notelor și conținutul lor exact, pentru că în cazul în care ar exista o analiză, manuscrisul are o valoare ca și enigmă. Pe de altă parte, rezumatul conține majuscule care conform expertului au fost perfect comentate. 

https://www.amazon.fr/Rennes-Ch%C3%A2teau-l%C3%A9nigme-lor-maudit/dp/2857043066   Rennes-le-Château: Și misterul aurului blestemat - 4 iulie 1997 de Jean Markale 


De ce să-și fi dat osteneala [autorul] să pună o serie de cuvinte cu majuscule? Ne confruntam cu un nou pergament codificat ale cărui note ar indica un mijloc de decriptare auxiliar?


Cercul din Narbonne și misterul din Rennes-le-   


Château (Christian Doumergue)

Pentru a fi siguri că nu transformăm acele câteva informații existente astăzi, iată ce ne spune, domnul Roch de Coligny, expert pe lângă cabinetul de expertize al firmei «Honoré dʼUrfé» și cu care am avut o discuți în direct:

«Comentariul inițial a rezultat din 4 note și data elaborării acestuia s-ar putea situa la începutul secolului XX, cu o marjă de eroare maximă de 25 de ani. Scrisul este lizibil și regulat. 


   Noi clarificări asupra cetății Rennes-le-Château ( André Douzet )

Nu există nici o semnătură, dar având în vedere vocabularul folosit am putea s-o atribuim unei fețe bisericești. Datarea a fost realizată de după stilul de scriere. Confirm de asemenea că pergamentul «Foaia Cărții lui Tobit» și comentariul sunt autentice. Mai mult, nu s-a pus niciodată problema asocierii vânzării pergamentului și a comentariului»


   Ultimul secret din Rennes le Château ( Jean dʼArgoun )

«Cuvintelor cu majuscule ale rezumatului provin exact din notele scrise de mână»

«Cuvintele scrise cu caractere italice [respectiv] “Vulgate” și “Media Terra”, au fost marcate în note»


   Enigma din Rennes le Château - de 

pământ și de 

Lumină ( Pierre Borie )

«Nu este o coincidență între aceste elemente. Ceea ce-ar fi fost surprinzător, dimpotrivă, ar fi fost să nu găsim în restul arhivelor Hautpoul, documente relative la senioriile lor din Rennes sau din Bugarach! S-a găsit de exemplu, de asemenea, copia făcută în [anul] 1782 de către notarul Bernard Siau, al acordului de la Bugarach din [anul] 1307 și care a fost adresat marchizei de Hautpoul, senioreasă de Bugarach ... »


   Marile lucrări ale lui Bérenger Saunière de André Douzet


«Vreau să mă limitez la profesia mea de expert și nu vreau să fiu de partea cazului [enigmei] de la Rennes le Château ..."


   Secretul abatelui Saunière 

Aceste comentarii sunt toate în onoarea domnului de Coligny care face aici dovada unei onestități perfecte și care vrea bineînțeles să-și mențină obiectivitatea. Mai rămâne totuși să precizăm că dacă aceste documente sunt autentice (și nu există nimic care să sugereze contrariul) aceste informații inedite sunt fără îndoială, boabe noi spre a fi pisate de toți cercetătorii ...


   Tentațiile abatelui Saunière Reunite – 1986  de Thibaux - Jean-Michel Thibaux


Partea din spate a pergamentului este mai puțin atractivă pentru o vânzare la Drouot, dar valoarea sa rămâne intactă. După ce a servit ca un capac, prețiosul pergament a fost lipit pe un dosar cartonat, apoi delicat smuls. Din fericire, părțile lipite au rezistat și ele încă mai păstrează scrierea sub un strat de hârtie.





   

Aceste comentarii sunt toate în onoarea domnului de Coligny care face aici dovada unei onestități perfecte și care vrea bineînțeles să-și mențină obiectivitatea. Mai rămâne totuși să precizăm că dacă aceste documente sunt autentice (și nu există nimic care să sugereze contrariul) aceste informații inedite sunt fără îndoială, boabe noi spre a fi pisate de toți cercetătorii ...


 Un document prețios ce mai 

trebuie curățat






    Spatele pergamentului - detaliu  


Partea din spate a pergamentului este mai puțin atractivă pentru o vânzare la Drouot, dar valoarea sa rămâne intactă. După ce a servit ca un capac, prețiosul pergament a fost lipit pe un dosar cartonat, apoi delicat smuls. Din fericire, părțile lipite au rezistat și ele încă mai păstrează scrierea sub un strat de hârtie.

O muncă de curățare [de spălare, de ștergere] este, evident previzibilă pentru a regăsi frumusețea documentului, dar prin transparență putem  judeca deja conținutul său. Putem de asemenea verifica că numele ASMODEU este prezent pe partea din spate. El n-ar fi putut fi găsit pe partea din față.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu