sâmbătă, 13 aprilie 2024

MOMENTUL APARIȚIEI SCEPTRULUI PATRIARHULUI IUDA ÎN ISTORIE ȘI FACTORUL DETERMINANT CE ANTRENEAZĂ PĂRĂSIREA ȚĂRII SFINTE DE SCEPTRU

 

MOMENTUL APARIȚIEI SCEPTRULUI PATRIARHULUI IUDA ÎN ISTORIE ȘI FACTORUL DETERMINANT CE ANTRENEAZĂ PĂRĂSIREA ȚĂRII SFINTE DE SCEPTRU

 

Trebuie să recunoaştem că despre tot ceea ce vom prezenta în această lucrare, nu putem să ne exprimăm în termeni absoluţi. Adevărurile absolute, le ştie doar Dumnezeu! Trebuie să avem smerenia de a recunoaşte că nu deţinem adevăruri ce nu mai pot fi contestate, că tot ceea ce-am învăţat şi tot ce-am gândit, are un anumit grad de relativitate...

Cu toate acestea, ori de câte ori ne vom referi la Sceptrul patriarhului Iuda în Dacia, ne referim pe scurt, la un joc de putere aparținând lui Dumnezeu, joc guvernat de o Lege biblică având următorul conținut: “31. “Şi după trecerea acestui timp, eu Nabucodonosor, am ridicat ochii mei la cer şi mintea mi-a venit din nou şi am binecuvântat pe Cel Preaînalt şi Celui veşnic viu I-am adus laudă şi preamărire, că puterea Lui este putere veşnică, iar împărăţia Lui din neam în neam.

32.       Toţi locuitorii pământului sînt socotiţi ca o nimica şi El face ce voieşte cu oştirea cerească şi cu locuitorii pământului şi nimeni nu poate să-L împiedice la lucrul Lui şi să-I zică: "Ce faci Tu?"” (Dan. 4: 31, 32).

Spre a preveni oricare critică în sensul că doar teoretizăm, fără a avea şi dovezi practice, în contextul subiectului nostru fundamental, monarhia iudaică, vom exemplifica principiul relativităţii, din punctul de vedere al unuia dintre elementele de bază ale cateheticii, principiul relativităţii declaraţiilor biblice:

1.  “Domnul a zis către Samuel: "Până când te vei tângui tu pentru Saul, pe care l-am lepădat, ca să nu mai fie rege peste Israel? Umple cornul tău cu mir şi du-te, că te trimit la Iesei Betleemitul, căci dintre fiii lui Mi-am ales rege".

2.   Samuel a zis: "Cum să mă duc? Va auzi Saul şi mă va ucide". Iar Domnul a zis: "Ia cu tine o juncă din cireadă şi zi: Am venit să aduc jertfă Domnului.

3.   Şi cheamă pe Iesei şi pe fiii lui la jertfă, şi Eu îţi voi arăta ce să faci şi-Mi vei unge pe acela pe care îţi voi spune Eu".” (I Reg. 8: 1-3).

Acest moment istoric ales de Dumnezeu, este o primă demonstraţie a apariției Sceptrului patriarhului Iuda în Israel. Chiar dacă David fondează din momentul ungerii sale prima dinastie descendentă din tribul Iuda, este fals să credem că poporul iudeu a avut o singură dinastie, doar cea a lui David şi că nici o altă dinastie iudaică n-a mai existat. Nu face obiectul acestei lucrări să pună în valoare argumentele divine despre ocultarea vreme de 2800 a noii dinastii iudaice dar şi a diferitelor ei amplasamente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu